FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁ. The role of basic schools in vocational guidance for pupils: on the situation in the Czech Republic. In International conference on educational sciences. EMU, Famagusta: Eastern Mediterranean University, 2008, p. 16-20. ISBN 978-975-8401-66-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The role of basic schools in vocational guidance for pupils: on the situation in the Czech Republic
Name in Czech Role základních škol v kariérovém poradenství: k situaci v České republice
Authors FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic).
Edition EMU, Famagusta, International conference on educational sciences, p. 16-20, 5 pp. 2008.
Publisher Eastern Mediterranean University
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00026352
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-975-8401-66-6
Keywords (in Czech) profesní orientace; žáci
Keywords in English career guidance; pupils; basic schools;
Tags basic schools, career guidance, Pupils
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Changed: 29/3/2010 09:25.
Abstract
The authors present a research project which has been conducted at the Faculty of Education MU in Brno since 2007. Its main aim is to promote the design of school curriculum with the regard to childern with special educational needs. In the first stage the authors focused on identification of the risks that are entailed in the process of academic or professional career choice by pupils with special educational needs (case studies) and also particulary on the possibilities of encouragement of pupils technical and craft aspiration.
Abstract (in Czech)
Autoři představují výzkumný projekt realizovaný na Pedagogické fakultě MU, který je zaměřen na rozvoj kurikula s ohledem na žáky se speciální vzdělávací potřebou. Text je věnován dílčím výsledkům z provní části výzkumného šetření s cílem identifikovat některí rizikové a protektivní faktory profesní orientace dětí se SVP a okrajově také možnosti podpory orientace žáků k technickým profesím a řemeslům.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 4/7/2024 04:16