JŮVA, Vladimír, Bohumíra LAZAROVÁ and Aleš SEKOT. Učitelé v pozdní fázi kariéry: teoretická východiska a design výzkumu (Teacher in late period of its professional career). In Konference české asociace pedagogického výzkumu 2008. Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008. ISBN 978-80-7041-958-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitelé v pozdní fázi kariéry: teoretická východiska a design výzkumu
Name in Czech Učitelé v pozdní fázi kariéry: teoretická východiska a design výzkumu
Name (in English) Teacher in late period of its professional career
Authors JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, guarantor) and Aleš SEKOT (203 Czech Republic).
Edition Konference české asociace pedagogického výzkumu 2008. Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/08:00024883
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7041-958-8
Keywords (in Czech) učitelé; kariéra učitele; starší učitelé
Keywords in English teacher;aging teachers; teacher career
Tags aging teacher, teacher
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 31/3/2010 16:10.
Abstract
Text je věnován problematice učitelů ve věku nad 50 let v základních školách. Autoři informují o teoretických zdrojích k tématu a představují výzkumný projekt Učitelé v pozdní fázi kariéry a jeho první výsledky
Abstract (in English)
The text is focused on the work specifics of the basic school teachers aged 50+. The authors informe on the theories related with mentioned topic and present the first partial results of the research project called Teachers in the late phase of their career.
Links
GA406/08/0176, research and development projectName: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Czech Science Foundation, Teachers in the late phase of their career
PrintDisplayed: 25/4/2024 01:54