C 2008

Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States

OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA

Basic information

Original name

Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States

Name in Czech

Rozšiřování volného prostoru: mezinárodní strategie internetových prezentací v nových zemích EU

Authors

OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Lisbon, F. Costa Pereira, J. Veríssimo & P. Neijens (Eds.), New Trends in Advertising Research, p. 357-370, 14 pp. 1. 2008

Publisher

Silabo Publishers

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00033782

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-972-618-493-5

Keywords in English

Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/6/2009 12:31, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

Website positioning of MNCs was examined in Poland and the Czech Republic. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.

In Czech

Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.