Detailed Information on Publication Record
2008
Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States
OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPABasic information
Original name
Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States
Name in Czech
Rozšiřování volného prostoru: mezinárodní strategie internetových prezentací v nových zemích EU
Authors
OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Lisbon, F. Costa Pereira, J. Veríssimo & P. Neijens (Eds.), New Trends in Advertising Research, p. 357-370, 14 pp. 1. 2008
Publisher
Silabo Publishers
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00033782
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-972-618-493-5
Keywords in English
Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/6/2009 12:31, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Website positioning of MNCs was examined in Poland and the Czech Republic. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
In Czech
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.