OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA. Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States. In F. Costa Pereira, J. Veríssimo & P. Neijens (Eds.), New Trends in Advertising Research. 1st ed. Lisbon: Silabo Publishers, 2008, p. 357-370. 1. ISBN 978-972-618-493-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States
Name in Czech Rozšiřování volného prostoru: mezinárodní strategie internetových prezentací v nových zemích EU
Authors OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Lisbon, F. Costa Pereira, J. Veríssimo & P. Neijens (Eds.), New Trends in Advertising Research, p. 357-370, 14 pp. 1. 2008.
Publisher Silabo Publishers
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00033782
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-972-618-493-5
Keywords in English Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags global strategy, local strategy, marketing, websites presentations
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Changed: 4/6/2009 12:31.
Abstract
Website positioning of MNCs was examined in Poland and the Czech Republic. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Abstract (in Czech)
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.
PrintDisplayed: 29/7/2024 09:14