D 2007

El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?

STEHLÍK, Petr

Basic information

Original name

El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?

Name in Czech

Jazyk reklamy: zdroj inovace nebo korupce jazyka?

Name (in English)

Advertising Language: A source of Innovation or Corruption of Language?

Authors

STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 92, Romanica Olomucensia XVIII, p. 273-279, 376 pp. 2007

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Spanish

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/07:00033787

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-244-1820-9

Keywords in English

Adverising; Language; Corruption; Innovation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2012 10:03, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Abstract

V originále

Este artículo se centra en los aspectos positivos y negativos de la publicidad en la sociedad de consumo, sobre todo, en el papel que desempeńa hoy el lenguaje publicitario en la evolución de la lengua y en la calidad de la comunicación lingüística. El lenguaje publicitario se caracteriza por el uso de muchos recursos lingüísticos innovadores. Por otra parte, algunos rasgos característicos de la publicidad, p. ej. el carácter unilateral del mensaje publicitario, la exageración, la simplificación, la fragmentación, el predominio de la forma sobre el contenido, etc., pueden influir de manera negativa en el uso de la lengua en general.

In Czech

Tento článek se zaměřuje na pozitivní a negativní aspekty reklamy v konzumní společnosti, a to zvláště na vliv jazyka reklamy při vývoji jazyka a kvality jazykové komunikace. Reklamní jazyk se vyznačuje užitím mnoha inovačních jazykových prostředků. Na druhou stranu však některé charakteristické rysy reklamy, jako jsou unilaterální charakter reklamní zprávy, exagerace a zjednodušování, fragmentace textu a převaha formy nad obsahem, mohou negativně ovlivnit užívání jazyka obecně.