ŠPAČEK, David. E-Government a municipální veřejná správa v ČR - legislativa vs. připravenost. In článek byl připraven pro konferenci "Právní regulace místní (a regionální) samosprávy", v současnosti je v tisku. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-Government a municipální veřejná správa v ČR - legislativa vs. připravenost
Název anglicky E-Government and municipal public administration in the Czech Republic - legislation vs readiness
Autoři ŠPAČEK, David.
Vydání článek byl připraven pro konferenci "Právní regulace místní (a regionální) samosprávy", v současnosti je v tisku. 2008.
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Změnil Změnil: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Změněno: 8. 9. 2008 11:27.
Anotace
Zapojování informačních a komunikačních technologií (ICT) do činností veřejné správy – e-government / e-governance - je důležitou a teoreticky i prakticky hojně diskutovanou komponentou současných reforem a modernizací veřejné správy. Řízení e-governmentu, kam spadají i legislativní nástroje, nesmí zapomenout na to, že realizace příslušných ustanovení právních předpisů a souvisejících projektů často klade nároky na samotné občany, podnikatelské subjekty či jiné potenciálně dotčené subjekty, a rovněž na veřejnou správu jako takovou (její administrativní i politickou část). Tento úhel pohledu je v českých podmínkách velmi důležitý s ohledem na velikostní strukturu existujících obcí. Příspěvek představuje šíři terminologie e-governmentu a následně diskutuje ustanovení vybraných českých právních předpisů, které se dotýkají elektronizace prostředí municipální veřejné správy (např. legislativa svobody informací, povinnosti vyplývající ze současného zákona o informačních systémech veřejné správy atp.) s ohledem na připravenost obcí v ČR realizovat tyto povinnosti a na připravenost koordinačního ústředního úřadu (Ministerstva vnitra) řídit systematičtěji elektronizaci místní správy.
Anotace anglicky
Utilization of information and communication technologies (ICT) in public administration – e-government / e-governance represents an important component of current reforms and modernizations of public administration. E-government management, which includes also regulatory instruments, shall not forget that realization of relevant legal provisions and related projects may require (and often requires) certain capacities of stakeholders (citizens, businesses and other subjects) and also of public administration itself (of its administrative as well as political layer). This second aspect is very important in the Czech administrative context due to the size structure of municipalities. Paper introduces the scope of e-government terminology and then it discusses provisions of selected Czech legislation which deals with electronization of municipal public administration (e.g. freedom of information legislation, duties required by current act on information systems of public administration) in relation to readiness of Czech municipalities to realize the duties and readiness of coordinating central authority (Ministry of Interior) to manage the electronization of municipal administration more systematically.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 08:55