Detailed Information on Publication Record
2008
Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU
JŮVA, VladimírBasic information
Original name
Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU
Name in Czech
Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU
Name (in English)
Structured teacher training in physical education at the Faculty of Sports Studies Masaryk University
Authors
JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Plzeň, Redukce bariér při získávání učitelské kvalifikace, p. 56–60, 5 pp. 2008
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/08:00033818
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-7043-697-4
Keywords in English
teacher education; structured teacher training; innovations in teacher training; physical education
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2010 15:37, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Příspěvek stručně charakterizuje především pedagogicko-psychologickou oblast strukturovaného studia učitelství tělesné výchovy (TV) na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity (FSpS MU). Vznik a rozvoj strukturované přípravy učitelů TV souvisí s koncepcí FSpS MU, jež od svého vzniku v roce 2002 akredituje všechny studijní obory ve strukturované podobě. Vzdělávání učitelů na FSpS MU dále reaguje na specifika učitelství TV i studentů tohoto oboru. Příspěvek současně přibližuje některá pozitiva strukturovaného studia učitelství a vybrané inovace přípravy učitelů TV na FSpS MU.
In English
The paper briefly describes in particular educational and psychological segment of structured teacher education of physical education (PE) at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). The creation and development of structured teacher training in PE relates to the conception of FSpS MU. Since its foundation in 2002 the faculty accredits all fields of study in a structured form. Teacher education at FSpS MU responds to the specific requirements of teaching PE and students of this field. Further, the paper discusses several positive aspects of structured teacher education and selected innovations in teacher training in PE at FSpS MU.