D 2008

Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU

JŮVA, Vladimír

Basic information

Original name

Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU

Name in Czech

Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU

Name (in English)

Structured teacher training in physical education at the Faculty of Sports Studies Masaryk University

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Plzeň, Redukce bariér při získávání učitelské kvalifikace, p. 56–60, 5 pp. 2008

Publisher

Západočeská univerzita v Plzni

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/08:00033818

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-7043-697-4

Keywords in English

teacher education; structured teacher training; innovations in teacher training; physical education

Tags

Reviewed
Změněno: 30/3/2010 15:37, Mgr. Eva Špillingová

Abstract

V originále

Příspěvek stručně charakterizuje především pedagogicko-psychologickou oblast strukturovaného studia učitelství tělesné výchovy (TV) na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity (FSpS MU). Vznik a rozvoj strukturované přípravy učitelů TV souvisí s koncepcí FSpS MU, jež od svého vzniku v roce 2002 akredituje všechny studijní obory ve strukturované podobě. Vzdělávání učitelů na FSpS MU dále reaguje na specifika učitelství TV i studentů tohoto oboru. Příspěvek současně přibližuje některá pozitiva strukturovaného studia učitelství a vybrané inovace přípravy učitelů TV na FSpS MU.

In English

The paper briefly describes in particular educational and psychological segment of structured teacher education of physical education (PE) at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). The creation and development of structured teacher training in PE relates to the conception of FSpS MU. Since its foundation in 2002 the faculty accredits all fields of study in a structured form. Teacher education at FSpS MU responds to the specific requirements of teaching PE and students of this field. Further, the paper discusses several positive aspects of structured teacher education and selected innovations in teacher training in PE at FSpS MU.