D 2008

How Do Teachers, Parents and Pupils Perceive the Impact of ICT on Education?

HRTOŇOVÁ, Nina, Petr FUČÍK and Martin SEBERA

Basic information

Original name

How Do Teachers, Parents and Pupils Perceive the Impact of ICT on Education?

Name in Czech

Jak učitelé, rodiče a žáci vnímají vliv ICT ve výuce

Authors

HRTOŇOVÁ, Nina, Petr FUČÍK and Martin SEBERA

Edition

1. vyd. University of Ostrava, Information and Communication Technology in Education, p. 176-184, 8 pp. 2008

Publisher

Univerzita Ostrava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-7368-577-5

Keywords in English

ICT; research; pupil performance; teaching and learning processes; knowledge sharing; communication and home-school cooperation

Tags

Reviewed
Změněno: 24/8/2011 13:13, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.

Abstract

V originále

Based on the E-learning Nordic 2006 study, the research concerning perception of the ICT influence on education was conducted during the fall of 2007 in eight primary and secondary schools in Brno. Besides a short summary the authors focus on a few characterizations provided by teachers who perceive the ICT impact on pupils' study performance differently. The research is also focused on sharing knowledge, communication and family-school co-operation.

In Czech

Výzkumné šetření vnímání vlivu ICT na vzdělávání proběhlo na podzim roku 2007 v osmi základních a třech středních brněnských školách. Podkladem šetření byla studie E-learning Nordic 2006. Kromě stručného shrnutí se autoři v příspěvku zaměřují na některé charakteristiky učitelů odlišně vnímajících dopad ICT na studijní výkony žáků a také na sdílení znalostí, komunikaci a spolupráci rodiny a školy.