Detailed Information on Publication Record
2008
How Do Teachers, Parents and Pupils Perceive the Impact of ICT on Education?
HRTOŇOVÁ, Nina, Petr FUČÍK and Martin SEBERABasic information
Original name
How Do Teachers, Parents and Pupils Perceive the Impact of ICT on Education?
Name in Czech
Jak učitelé, rodiče a žáci vnímají vliv ICT ve výuce
Authors
HRTOŇOVÁ, Nina, Petr FUČÍK and Martin SEBERA
Edition
1. vyd. University of Ostrava, Information and Communication Technology in Education, p. 176-184, 8 pp. 2008
Publisher
Univerzita Ostrava
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-7368-577-5
Keywords in English
ICT; research; pupil performance; teaching and learning processes; knowledge sharing; communication and home-school cooperation
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/8/2011 13:13, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.
V originále
Based on the E-learning Nordic 2006 study, the research concerning perception of the ICT influence on education was conducted during the fall of 2007 in eight primary and secondary schools in Brno. Besides a short summary the authors focus on a few characterizations provided by teachers who perceive the ICT impact on pupils' study performance differently. The research is also focused on sharing knowledge, communication and family-school co-operation.
In Czech
Výzkumné šetření vnímání vlivu ICT na vzdělávání proběhlo na podzim roku 2007 v osmi základních a třech středních brněnských školách. Podkladem šetření byla studie E-learning Nordic 2006. Kromě stručného shrnutí se autoři v příspěvku zaměřují na některé charakteristiky učitelů odlišně vnímajících dopad ICT na studijní výkony žáků a také na sdílení znalostí, komunikaci a spolupráci rodiny a školy.