Teilleistungsstörungen beim Fremdsprachenlernen.
JANÍKOVÁ, Věra. Teilleistungsstörungen beim Fremdsprachenlernen. (Specific Learning Disorders and Foreign Language Learning.). Inozemni movi. Kyiev: Kyjevská národní univerzita, 2008, X, No 2, p. 14-18. ISSN 1817-8510. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Teilleistungsstörungen beim Fremdsprachenlernen. |
Name in Czech | Poruchy učení a osvojování cizího jazyka. |
Name (in English) | Specific Learning Disorders and Foreign Language Learning. |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Inozemni movi, Kyiev, Kyjevská národní univerzita, 2008, 1817-8510. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Ukraine |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00026405 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords in English | specific learning disorders; foreign language; teaching and learning of German |
Tags | foreign language, specific learning disorders |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 16/9/2008 08:02. |
Abstract |
---|
Im Beitrag werden einige Anmerkungen zu Legasthenie und Fremdsprachenerwerb angeführt und Egebnisse einer Untersuchung präsentiert, die sich auf das Vorhandensein grundlegender und häufigster sprachlicher Probleme beim Deutschlernen der legasthenen Kinder bezog, deren Muttersprache Tschechisch ist. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek uvádí vybraná teoretická východiska k problematice osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a prezentuje výsledky empirického výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování nejčastějších jazykových problémů českých žáků s poruchami učení při osvojování němčiny jako cizího jazyka. |
Abstract (in English) |
---|
The paper focuses on to children with specific learning disorders. In addition to some theoretical considerations, the results of a research are presented here that deals with the presence of basic and most frequent issues and deficiencies to be encountered when teaching German to legasthenic children whose mother tongue is Czech. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 13/10/2024 05:15