JANÍKOVÁ, Věra. Teilleistungsstörungen beim Fremdsprachenlernen. (Specific Learning Disorders and Foreign Language Learning.). Inozemni movi. Kyiev: Kyjevská národní univerzita, 2008, X, No 2, p. 14-18. ISSN 1817-8510.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teilleistungsstörungen beim Fremdsprachenlernen.
Name in Czech Poruchy učení a osvojování cizího jazyka.
Name (in English) Specific Learning Disorders and Foreign Language Learning.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Inozemni movi, Kyiev, Kyjevská národní univerzita, 2008, 1817-8510.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026405
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English specific learning disorders; foreign language; teaching and learning of German
Tags foreign language, specific learning disorders
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 16/9/2008 08:02.
Abstract
Im Beitrag werden einige Anmerkungen zu Legasthenie und Fremdsprachenerwerb angeführt und Egebnisse einer Untersuchung präsentiert, die sich auf das Vorhandensein grundlegender und häufigster sprachlicher Probleme beim Deutschlernen der legasthenen Kinder bezog, deren Muttersprache Tschechisch ist.
Abstract (in Czech)
Příspěvek uvádí vybraná teoretická východiska k problematice osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a prezentuje výsledky empirického výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování nejčastějších jazykových problémů českých žáků s poruchami učení při osvojování němčiny jako cizího jazyka.
Abstract (in English)
The paper focuses on to children with specific learning disorders. In addition to some theoretical considerations, the results of a research are presented here that deals with the presence of basic and most frequent issues and deficiencies to be encountered when teaching German to legasthenic children whose mother tongue is Czech.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/7/2024 06:03