KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁ. Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení (Teaching French Pronunciation to Pupils with Specific Learning Difficulties). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 67-83. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Teaching French Pronunciation to Pupils with Specific Learning Difficulties
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability, p. 67-83, 17 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords in English pupil with specific learning difficulties; spoken language; pronunciation; speech understanding
Tags pronunciation, speech understanding, spoken language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 24/6/2009 07:56.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou výuky francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Pozornost je věnována francouzské výslovnosti a metodám vhodným k překonávání obtíží s ní spojených. Jsou prezentovány vybrané francouzské hlásky a cvičení pro reedukaci.
Abstract (in English)
This article describes problems associated with teaching French language in classes with pupils of specific learning difficulties. It pays attention to difficulties of French pronunciation and to appropriate methods of re-education in pronouncing special vowels and consonants.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/6/2024 04:32