C
2008
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
JANÍKOVÁ, Věra
Basic information
Original name
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Name in Czech
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Name (in English)
Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. p. 211- 226, 16 pp. Pd-27/08-02/58, 2008
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026416
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
V originále
Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.
In English
Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 17/11/2024 03:20