C 2008

Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.

Name in Czech

Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.

Name (in English)

Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. p. 211- 226, 16 pp. Pd-27/08-02/58, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026416

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4708-2

Keywords in English

communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
Změněno: 6/1/2010 21:57, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.

In English

Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education