Detailed Information on Publication Record
2008
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Name in Czech
Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině.
Name (in English)
Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. p. 211- 226, 16 pp. Pd-27/08-02/58, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026416
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4708-2
Keywords in English
communication disabilities; pronunciation problems; learnig of German as a foreign language; research
Změněno: 6/1/2010 21:57, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Při mluvení cizím jazykem musíme často překonávat různé obtíže. Mnohem složitější je tato situace u žáků narušenou komunikační schopností. V příspěvku je stručně osvětlena problematika narušené komunikační schopnosti v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Hlavní pozornost ve výzkumné části je zaměřena na výslovnostní obtíže při učení se němčině, které jsou ovlivněné deficity ve foneticko-fonologické rovině jazyka.
In English
Using a foreign language, we must overcome various difficulties. This is even more demanding for pupils with communication disabilities. The paper gives a brief outline of the issue with relation to FL acquisition. In the following, it focuses on pronunciation problems in learning German that are influenced by deficiencies at phonetic-phonological level of languages. Finally, results of empirical investigation are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|