KUBIATKO, Milan a Zuzana HALÁKOVÁ. Students point of view of the biology lecture taught with an ICT assistance: Preliminary results. Online. Problems of Education in 21st century. 2008, roč. 5, č. 5, s. 75-79. ISSN 1822-7864. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Students point of view of the biology lecture taught with an ICT assistance: Preliminary results
Název česky Názory študentov na hodinu biológie odučenej prostredníctvom IKT techniky: Predbežné výsledky
Autoři KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant) a Zuzana HALÁKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání Problems of Education in 21st century, 2008, 1822-7864.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026419
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky information and communication technologies; biology; students
Štítky Biology, information and communication technologies, students
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 18. 9. 2008 15:06.
Anotace
In our contribution, we focused on using of information and communication technologies in the biology lessons concretely on birds class. We find out the students points of view of this lesson. The five-point Likert scale questionnaire was used as a measurement tool. The questionnaire included 27 statements and there was a place for expressing of the own students opinion there. The results were processed by using of factor analysis and ANOVA. The sample consisted of 70 secondary grammar schools students. General results should goes first - it means what was found in the research? Was ICT assistance considered to be important for students/ positively appreciated? In every dimension, the students from bigger town (according to the number of inhabitants) reached more positive score in questionnaire than the other students in sample. Gender differences were generally weak.
Anotace česky
Príspevok bol zameraný na používanie IKT vo vyučovaní biológie, konkrétne na vyučovanie triedy Vtáky. Zisřovali sme názory študentov na takýto typ hodiny. Bol použitý Likertov škálovaný dotazník, obsahujúci 27 položiek. Vásledky boli spracované pomocou faktorovej analýzy a ANOVY. Výskumu sa zúčastnilo 70 študentov gymnázií. Študenti z vačšieho mesta dosahovali pozitívnejšie výsledky a rozdiely vo výsledkoch medzi pohlaviami boli malé.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 13:32