J
2008
Students point of view of the biology lecture taught with an ICT assistance: Preliminary results
KUBIATKO, Milan a Zuzana HALÁKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Students point of view of the biology lecture taught with an ICT assistance: Preliminary results
Název česky
Názory študentov na hodinu biológie odučenej prostredníctvom IKT techniky: Predbežné výsledky
Autoři
KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant) a Zuzana HALÁKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
Problems of Education in 21st century, 2008, 1822-7864
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026419
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
information and communication technologies; biology; students
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
In our contribution, we focused on using of information and communication technologies in the biology lessons concretely on birds class. We find out the students points of view of this lesson. The five-point Likert scale questionnaire was used as a measurement tool. The questionnaire included 27 statements and there was a place for expressing of the own students opinion there. The results were processed by using of factor analysis and ANOVA. The sample consisted of 70 secondary grammar schools students. General results should goes first - it means what was found in the research? Was ICT assistance considered to be important for students/ positively appreciated? In every dimension, the students from bigger town (according to the number of inhabitants) reached more positive score in questionnaire than the other students in sample. Gender differences were generally weak.
Česky
Príspevok bol zameraný na používanie IKT vo vyučovaní biológie, konkrétne na vyučovanie triedy Vtáky. Zisřovali sme názory študentov na takýto typ hodiny. Bol použitý Likertov škálovaný dotazník, obsahujúci 27 položiek. Vásledky boli spracované pomocou faktorovej analýzy a ANOVY. Výskumu sa zúčastnilo 70 študentov gymnázií. Študenti z vačšieho mesta dosahovali pozitívnejšie výsledky a rozdiely vo výsledkoch medzi pohlaviami boli malé.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV | Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES) | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání |
|
Zobrazeno: 9. 11. 2024 23:09