TOMEŠ, Zdeněk. Applying the life cycle theory: the rise and fall of railways. The Journal of Transport History. UK: Manchester University Press, 2008, Volume 29, č. 1, s. 120-124. ISSN 0022-5266.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Applying the life cycle theory: the rise and fall of railways
Název česky Aplikace teorie životního cyklu období: vzestup a pád železnic
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant).
Vydání The Journal of Transport History, UK, Manchester University Press, 2008, 0022-5266.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00024920
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky life cycle railways
Štítky life cycle railways
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D., učo 18415. Změněno: 18. 11. 2008 16:44.
Anotace
The paper focuses on the market share decline of railway transport in developed countries. The paper starts with a basic analysis of economic history of railways. The idea of product life-cycle is then applied to interpret a long term economic development of railways. The decline of railways is understood as a period in a structural life-cycle of the industry. The key determinants of the decline are identified as road transport competition, changing patterns of the economy and railways internal inflexibility.
Anotace česky
Článek se zaměřuje na pokles tržních podílů železniční dopravy ve vyspělých zemích. Článek je uveden základní analýzou ekonomické historie železnic. Následně je aplikována teroie životního cyklu odvětví. Dlouhodobý pokles tržních podílů železnice je pak vnímán jako útlumová fáze životního cyklu tohoto odvětví.
Návaznosti
GA402/08/1438, projekt VaVNázev: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:25