SIEGLOVÁ, Naděžda. Komunikace českých žáků a žáků cizinců s epickým textem (Communication of the Czech Pupils and Pupils Foreigners with the Epic Text). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: PdF MU, 2008, p. 1 - 16. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikace českých žáků a žáků cizinců s epickým textem
Name (in English) Communication of the Czech Pupils and Pupils Foreigners with the Epic Text
Authors SIEGLOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 1 - 16, 16 pp. 2008.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026441
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords in English communication; Czech pupils ; pupils foreigners; Czech pupils; comparison; epic text; textbooks; teacher s skills; social skills of foreign pupils; education of foreign pupils in Czech schools
Tags communication, Czech pupils, epic text, Pupils foreigners
Changed by Changed by: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc., učo 1330. Changed: 10/2/2010 18:28.
Abstract
Komunikace českých žáků a žáků-cizinců s epickým textem - srovnání výsledků. Problematika lexikálního, věcného a metaforického porozumění textu.
Abstract (in English)
Communication of the Czech pupils and pupils foreigners with the epic text - comparison of results. Problems of lexical, matter-of -fact and metaphoric understanding of the text.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/4/2024 18:31