C 2008

Žáci se specifickými poruchami učení ve výuce francouzského jazyka; výsledky výzkumu provedeného na školách Jihomoravského kraje

KYLOUŠKOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Žáci se specifickými poruchami učení ve výuce francouzského jazyka; výsledky výzkumu provedeného na školách Jihomoravského kraje

Name (in English)

Pupils with Specific Learning Difficulties in French Language Classes; Results of a Research Conducted on South Moravian Schools

Authors

KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, Jiřina - VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. p. 183-196, 14 pp. Edice pedagogické literatury, 278, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00033846

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4708-2

Keywords in English

Learning Difficulties; Teaching French Language; Research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 07:56, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Ve stati je prezentován výzkum provedený na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraj. Výzkum byl zaměřen na výuku francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a získaná data budou využita později jako podklad pro stanovení optimálních vyučovacích postupů.

In English

This article describes research about teaching French language to pupils with specific learning difficulties at lower secondary schools in South Moravian region. Data will serve for finding approaches suitable for learning French in classes with these pupils.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education