D 2008

Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem

ZÍTKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem

Název anglicky

Lyrical text in communication with a prepubescent reader

Autoři

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, s. 89-102, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026447

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor

Štítky

communication, dyslexia, exceptional talent, experience of text, lyrical text, Metaphor, research of reception, special educational needs, understanding of symbolic character

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 9. 2008 14:34, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek obsahuje dílčí výsledky výzkumu recepčních schopností žáků primární školy s odlišnými dispozicemi - dyslexie, mimořádné nadání, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. Výsledky prezentuje nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté uvádí celková zjištění o zvláštnostech recepce sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The article presents partial results of the research of the reception ability of primary school pupils with different conditions - dyslexia, exceptional talent, avarage group. It focuses on subjective experience and understanding of symbolic character in lyrical poems. The results are presented separately at first and in the end a summary of results of the three groups of pupils is given. The results of this research can offer a clue for individualized approach to pupils with special educational needs.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 6. 11. 2024 04:26