Detailed Information on Publication Record
2008
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem
ZÍTKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem
Name (in English)
Lyrical text in communication with a prepubescent reader
Authors
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 89-102, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026447
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords in English
lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/9/2008 14:34, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek obsahuje dílčí výsledky výzkumu recepčních schopností žáků primární školy s odlišnými dispozicemi - dyslexie, mimořádné nadání, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. Výsledky prezentuje nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté uvádí celková zjištění o zvláštnostech recepce sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami.
In English
The article presents partial results of the research of the reception ability of primary school pupils with different conditions - dyslexia, exceptional talent, avarage group. It focuses on subjective experience and understanding of symbolic character in lyrical poems. The results are presented separately at first and in the end a summary of results of the three groups of pupils is given. The results of this research can offer a clue for individualized approach to pupils with special educational needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|