HORKÁ, Hana. Vnímání zdraví v kontextu problematiky životního prostředí mezi studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (Perception of Health in the Context of Environmental Issues Among Students of the Faculty of Education Masaryk University). In 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21. 2008. ISBN 978-80-7392-044-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vnímání zdraví v kontextu problematiky životního prostředí mezi studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity
Name (in English) Perception of Health in the Context of Environmental Issues Among Students of the Faculty of Education Masaryk University
Authors HORKÁ, Hana.
Edition 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-044-9
Keywords in English Key words: health, life style, health care, health education, protection of the environment, attitudes, thriftiness, ecological/environmental education, sustainable development.
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 15/9/2010 16:45.
Abstract
Současný stav životního prostředí je vnímán jako problémový, jako zdroj zdravotních rizik. Aktivní péče o zdraví se realizuje ve vyváženém životním stylu, který je předpokladem životní pohody, osobní a společenské seberealizace.V zodpovědném jednání ve jménu zdraví se promítá postoj k životnímu prostředí. V návaznosti na předchozí studie, věnovaným deskripci obrazu myšlení o environmentálních tématech u učitelů a studentů učitelství, uvádíme nyní výsledky výzkumného šetření, sledujícího jak studenti oboru učitelství vnímají zdraví v kontextu problematiky životního prostředí. Vycházíme z toho, že zájem o životní prostředí jako určující činitel optimálního zdraví se projevuje v osobní angažovanosti každého jedince. S ohledem na významnou roli učitele ve školní ekologické/environmentální výchově nás zajímají postoje respondentů k ochraně životního prostředí, forma participace na jeho ochraně, způsoby rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví v životní situaci. Výsledky šetření přispějí k vytváření systému učitelské přípravy, který bude odpovídat konceptu podpory zdraví a udržitelného rozvoje.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 29/7/2024 06:24