VACULÍK, Martin a Jitka ČUPOVÁ. Zhodnocení typů assessment center vzhledem k jejich účelu. Psychologie v ekonomické praxi. 2008, roč. 42, 3 - 4, s. 61-73. ISSN 0033-300X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zhodnocení typů assessment center vzhledem k jejich účelu.
Název anglicky Types of Assessment Centers and their Suitability for Various Purposes
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant) a Jitka ČUPOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Psychologie v ekonomické praxi, 2008, 0033-300X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00033854
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky assessment center dimensions evaluation procedures
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 13. 11. 2008 21:36.
Anotace
Text je zaměřen na metodu assessment centra a jejího efektivního využití v oblasti personální práce. Autoři vymezují metodu assessment centra a popisují účinné faktory, které zajišťují validitu této metody. Na případových studiích jsou představeny některé typy assessment center. Autoři se zabývají zhodnocením typů assessment center vzhledem k cílům, k nimž byla assessment centra vybrána. Ze zhodnocení vyplývá, že situační přístup hodnocení je vhodný pouze v případě výběrových assessment center s velkým počtem uchazečů. Přístup založený na hodnocení kompetencí v kombinaci s kvantitativním hodnocením lze považovat za nejvhodnější metodu hodnocení v případě výběru na důležité pozice, stejně jako v případě diagnostických assessment center. Přístup založený na sledování skupin kompetencí v kombinaci s kvantitativním hodnocením nepovažují autoři za vhodný.
Anotace anglicky
The text focuses on assessment centers and their effectiveness in the area of human resource management. The author defines the assessment center method and describes factors, which increase the validity of the method. Several types of assessment centers are demonstrated with case studies. The author evaluates the types of assessment centers in relation to their purposes. The evaluation shows that the situational approach to evaluation is only appropriate in selection assessment centers with a large number of candidates. The feature-based approach based on assessing competencies (dimensions) in combination with quantitative rating is considered to be the most appropriate method when staffing important positions as well as in diagnostic assessment centers. The author considers the feature-based approach based on assessing groups of competencies in combination with quantitative evaluation to be inappropriate.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:57