HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání (The value dimension of teacher education). In Učitel a žák v současné škole. 2008. ISBN neuvedeno.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání
Name (in English) The value dimension of teacher education
Authors HORKÁ, Hana.
Edition Učitel a žák v současné škole, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN neuvedeno
Keywords in English value education; value competence – life priorities; teacher education; personal development
Tags personal development, teacher education, value education
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/9/2008 18:17.
Abstract
Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení kompetence hodnotová – životně-orientační v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Na příkladech pedagogické přípravy na PdF MU konkretizuje, jak jsou tyto souvislosti reflektovány a anticipovány na bázi profesně odborné při respektování existující plurality názorů na různé problémy.
Abstract (in English)
The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional-expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 12/9/2024 21:19