POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change? In Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. 2008th ed. Uppsala: Uppsala Universitet. p. 114-132, 182 pp. ISBN 978-91-506-2031-3. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
Name in Czech Kurikulární reforma v českých školách. Udržitelná změna?
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2008. vyd. Uppsala, Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. p. 114-132, 182 pp. 2008.
Publisher Uppsala Universitet
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Sweden
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00024935
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-91-506-2031-3
Keywords in English Curricular Reform - change - headteacher
Tags Curricular Reform change headteacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 13/3/2012 13:26.
Abstract
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Abstract (in Czech)
V tomto textu se zaměříme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměříme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě svých nálezů se pokusíme formulovat principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.
Links
GA406/07/0845, research and development projectName: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Czech Science Foundation, Czech School Head Teachers and their Personal and Professional Path Developement
PrintDisplayed: 16/4/2024 07:01