Detailed Information on Publication Record
2008
The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEKBasic information
Original name
The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
Name in Czech
Kurikulární reforma v českých školách. Udržitelná změna?
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2008. vyd. Uppsala, Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. p. 114-132, 182 pp. 2008
Publisher
Uppsala Universitet
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Sweden
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/08:00024935
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-91-506-2031-3
Keywords in English
Curricular Reform - change - headteacher
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/3/2012 13:26, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
In Czech
V tomto textu se zaměříme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměříme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě svých nálezů se pokusíme formulovat principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.
Links
GA406/07/0845, research and development project |
|