D 2008

The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK

Basic information

Original name

The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?

Name in Czech

Kurikulární reforma v českých školách. Udržitelná změna?

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2008. vyd. Uppsala, Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. p. 114-132, 182 pp. 2008

Publisher

Uppsala Universitet

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Sweden

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/08:00024935

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-91-506-2031-3

Keywords in English

Curricular Reform - change - headteacher

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/3/2012 13:26, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.

In Czech

V tomto textu se zaměříme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměříme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě svých nálezů se pokusíme formulovat principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.

Links

GA406/07/0845, research and development project
Name: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Czech Science Foundation, Czech School Head Teachers and their Personal and Professional Path Developement