Detailed Information on Publication Record
2008
E-learning at Masaryk University - Outcomes of Fruitful Effort
BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ and Gustav NOVOTNÝBasic information
Original name
E-learning at Masaryk University - Outcomes of Fruitful Effort
Name in Czech
Sklízení ovoce v e-learningu na Masarykově univerzitě
Authors
BRANDEJS, Michal (203 Czech Republic, guarantor), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Czech Republic) and Gustav NOVOTNÝ (203 Czech Republic)
Edition
Košice, ICETA 2008 Conference Proceedings, 6 pp. 2008
Publisher
elfa s.r.o.
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/08:00033880
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-8086-089-9
Keywords in English
E-learning; Masaryk University; Multimedia; Technical Support; Elportal; Service Center for E Learning; S-technician
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 31/3/2010 11:34, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
E-learning has recently become part and parcel of university education. Not only does it effectively solve the problems stemming from the ever-increasing number of students, but it also enables the school staff to satisfy the present-day information needs and facilitates the teaching process by making it visual and more enjoyable. Masaryk University represents an innovator in the field of new information trends and in putting these into operation in the academic environment (rapid e-learning, e-learning applications integrated in the information system utilized for managing study-related records, project of e-technicians, etc.). The aforementioned efforts contribute to the good reputation the University enjoys and its popularity amongst those applying to it. This paper focuses on concrete outcomes of the deployment of e-learning technologies at Masaryk University, chiefly rapid e-learning, and exemplifies how these can be utilized in courses and other educational activities.
In Czech
E-learning se v univerzitním prostředí stává zcela běžnou potřebou. Pomáhá nejen zvládat navyšující se administrativní zatížení výuky spojené s rostoucími počty studentů, ale zároveň lze s jeho pomocí uspokojit náročné požadavky dnešních studentů na kvalitní informační servis a především poskytuje možnosti názornosti a vizuality pro vysvětlení obtížných pasáží nebo zpestření výuky. V podpoře nových trendů a jejich rychlého zavádění do každodenního akademického života je Masarykova univerzita (MU) inovátorem (rapid e-learning, elektronická podpora výuky jako přímá součást informačního systému pro podporu studia, projekty podpory tzv. IS-/e-/s-techniky apod.) a daří se jí z této strategie těžit kompetitivní výhodu, která se mimo jiné projevuje v rostoucí prestiži univerzity a popularitě mezi uchazeči o studium. Proto se příspěvek zaměřuje na konkrétní důsledky strategie plošného nasazení e-learningu na Masarykově univerzitě ve formě tzv. rapid e-learningu a představuje možnosti a vyspělost systému v příkladech konkrétních kurzů nebo e-learningových aktivit.
Links
LA 168, research and development project |
|