SEBERA, Martin and Lenka BERÁNKOVÁ. E-learning a studijní styly u mužů a žen v kurzu Zdravotní tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií (E-learning and learning styles at man and women in course "Physical activities in diseases and disabilities" at Faculty of Sport Studies). In SEBERA, Martin and Lenka BERÁNKOVÁ. SCO 2008 Sharable Content Objects. 1st ed. Brno: MU Brno. 6 pp. ISBN 978-80-210-4613-9. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning a studijní styly u mužů a žen v kurzu Zdravotní tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií
Name (in English) E-learning and learning styles at man and women in course "Physical activities in diseases and disabilities" at Faculty of Sport Studies
Authors SEBERA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka BERÁNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, SCO 2008 Sharable Content Objects, 6 pp. 2008.
Publisher MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/08:00033883
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-4613-9
Keywords in English learning styles; Vermunten ILS; statistical significance; size of effect
Tags learning styles, size of effect, statistical significance, Vermunten ILS
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martin Sebera, Ph.D., učo 55084. Changed: 24/8/2011 13:13.
Abstract
Na konci pedagogického experimentu jsme aplikovali Vermuntův dotazník ILS na studenty Fakulty sportovních studií, kteří absolvovali e-learningový kurz Zdravotní tělesné výchovy. Zaměřili jsme se na vyhodnocení rozdílností mezi oběma pohlavími při používání stylů učení. Diference jsme zkoumali pomocí t-testu a Cohenova delta pro hodnocení věcné významnosti. V našem šetření jsme nezjistili podstatné rozdíly v proměnných Vermuntova ILS dotazníku mezi pohlavími.
Abstract (in English)
In our experiment we applied Vermunt questionnaire ILS at Faculty of Sports Studies in e-course "Physical activities in diseases and disabilities". In this article we aimed to distinctness in access to learning styles among man and women. But above all we focused in methodical aspects at comparison of differences between the two groups. We didn't found out any differences between gender.
PrintDisplayed: 19/4/2024 13:46