Detailed Information on Publication Record
2008
Alternativní přístupy k hodnocení vzdělávání a rozvoje pracovníků
JANČA, BorisBasic information
Original name
Alternativní přístupy k hodnocení vzdělávání a rozvoje pracovníků
Name (in English)
Alternative approaches to workers education and development evaluation
Authors
Edition
Olomouc, Ekonomické znalosti pro tržní praxi 2008, p. 208-217, 2008
Publisher
Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-87273-00-5
Keywords in English
education and development; evaluation; models for evaluation
Tags
Reviewed
Změněno: 21/10/2008 12:24, Ing. Boris Janča
V originále
Vedle Kirkpatrickova modelu pro hodnocení výsledku vzdělávání existuje celá řada dalších přístupů, běžně dostupná literatura je však, na rozdíl od přístupu Kirkpatrickova, vetšinou neuvádí. Príspevek se zabývá těmito alternativními přístupy - Phillipsovým, Kaufmana a Kellera, přístupem CIRO, Hamblinovým a modely SCM a CIPP. Jejich stručná charakteristika se zaměřuje především na vzájemné odlišnosti, možnosti vzájemného doplňování a podnětné body.
In English
In addition to Kirkpatrick`s model for evaluation of education and development outcomes exists many of other approaches. In comparison with Kirkpatrick`s they are often not included in casual literature. The paper is considers with this alternative approaches - Phillips`s, Kaufman and Keller`s, CIRO approach, Hamblin`s and SCM and CIPP models. They brief characteristics is concerned in differences, opportunities to complement and points of inspiration.