D 2008

Alternativní přístupy k hodnocení vzdělávání a rozvoje pracovníků

JANČA, Boris

Basic information

Original name

Alternativní přístupy k hodnocení vzdělávání a rozvoje pracovníků

Name (in English)

Alternative approaches to workers education and development evaluation

Authors

Edition

Olomouc, Ekonomické znalosti pro tržní praxi 2008, p. 208-217, 2008

Publisher

Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-87273-00-5

Keywords in English

education and development; evaluation; models for evaluation

Tags

Reviewed
Změněno: 21/10/2008 12:24, Ing. Boris Janča

Abstract

V originále

Vedle Kirkpatrickova modelu pro hodnocení výsledku vzdělávání existuje celá řada dalších přístupů, běžně dostupná literatura je však, na rozdíl od přístupu Kirkpatrickova, vetšinou neuvádí. Príspevek se zabývá těmito alternativními přístupy - Phillipsovým, Kaufmana a Kellera, přístupem CIRO, Hamblinovým a modely SCM a CIPP. Jejich stručná charakteristika se zaměřuje především na vzájemné odlišnosti, možnosti vzájemného doplňování a podnětné body.

In English

In addition to Kirkpatrick`s model for evaluation of education and development outcomes exists many of other approaches. In comparison with Kirkpatrick`s they are often not included in casual literature. The paper is considers with this alternative approaches - Phillips`s, Kaufman and Keller`s, CIRO approach, Hamblin`s and SCM and CIPP models. They brief characteristics is concerned in differences, opportunities to complement and points of inspiration.