Detailed Information on Publication Record
2008
The concept of "evolutionary-ontological literacy"
ŠMAJS, Josef and Emil VIŠŇOVSKÝBasic information
Original name
The concept of "evolutionary-ontological literacy"
Name in Czech
Koncept evolučne ontologické gramotnosti
Authors
ŠMAJS, Josef and Emil VIŠŇOVSKÝ
Edition
Japan, 11th Biennial Conference Education and Multicultural Understanding, p. 181-181, 1 pp. 2008
Publisher
Kyoto University
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Country of publisher
Japan
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
evolutionary-ontological literacy; nature; culture;
Změněno: 13/4/2012 14:38, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
In addition to various kinds of literacy, such as "information", "technological", "cultural", "ecological" or "environmental", and even "Earth literacy" or "bio-literacy", etc., all of which have already come to the circulation, the paper will propose for consideration an alternative concept of "evolutionary-ontological literacy".
In Czech
Vedle různých druhů gramotnosti, jakou je např. gramotnost "informační", "technologická", "počítačová", "kulturní", "ekologická", "environmentální", či "bio-gramotnost", jejichž základem není nová ontologie přírody a kultury, náš příspěvek nabízí alternativní koncept "evolučně-ontologické gramotnosti". Tento nový paradigmatický koncept gramotnosti vychází z evoluční ontologie, jíž se v současné době autoři věnují.