D 2008

The concept of "evolutionary-ontological literacy"

ŠMAJS, Josef and Emil VIŠŇOVSKÝ

Basic information

Original name

The concept of "evolutionary-ontological literacy"

Name in Czech

Koncept evolučne ontologické gramotnosti

Authors

ŠMAJS, Josef and Emil VIŠŇOVSKÝ

Edition

Japan, 11th Biennial Conference Education and Multicultural Understanding, p. 181-181, 1 pp. 2008

Publisher

Kyoto University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Country of publisher

Japan

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

evolutionary-ontological literacy; nature; culture;
Změněno: 13/4/2012 14:38, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

In addition to various kinds of literacy, such as "information", "technological", "cultural", "ecological" or "environmental", and even "Earth literacy" or "bio-literacy", etc., all of which have already come to the circulation, the paper will propose for consideration an alternative concept of "evolutionary-ontological literacy".

In Czech

Vedle různých druhů gramotnosti, jakou je např. gramotnost "informační", "technologická", "počítačová", "kulturní", "ekologická", "environmentální", či "bio-gramotnost", jejichž základem není nová ontologie přírody a kultury, náš příspěvek nabízí alternativní koncept "evolučně-ontologické gramotnosti". Tento nový paradigmatický koncept gramotnosti vychází z evoluční ontologie, jíž se v současné době autoři věnují.