D 2008

Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu

SUCHÁNEK, Petr

Basic information

Original name

Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu

Name in Czech

Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu

Name (in English)

The financial measuring of the competitiveness in tourist trade companies

Authors

SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Cestovní ruch a konkurenceschopnost regionů 2008, p. 116-124, 9 pp. 2008

Publisher

VŠOH

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00051028

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-254-2772-9

Keywords in English

competitiveness; financial analysis; tourist trade

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2012 13:17, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Abstract

V originále

Předmětem práce je finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu. Nejprve tedy bude vymezen pojem konkurenceschopnost a potom se zaměřím na možnosti jejího finančního měření, při zohlednění specifik podniků cestovního ruchu. Cílem článku je přitom vymezení finančních ukazatelů schopných posoudit konkurenceschopnost těchto specifických podniků.

In English

The topic of this paper is a measuring of the competitiveness in the tourist trade companies. It will be specified a conception of the competitiveness at first and then I target the possibilities of its financial measuring. I take into account specifics of tourist trade companies too. The aim of this paper is the determination of financial ratios which will be able to write up the competitiveness these specific companies.