SUCHÁNEK, Petr. Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu (The financial measuring of the competitiveness in tourist trade companies). In Cestovní ruch a konkurenceschopnost regionů 2008. 1st ed. Brno: VŠOH, 2008, p. 116-124. ISBN 978-80-254-2772-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu
Name in Czech Finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu
Name (in English) The financial measuring of the competitiveness in tourist trade companies
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Cestovní ruch a konkurenceschopnost regionů 2008, p. 116-124, 9 pp. 2008.
Publisher VŠOH
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00051028
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-254-2772-9
Keywords in English competitiveness; financial analysis; tourist trade
Tags competitiveness, financial analysis, tourist trade
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 5/4/2012 13:17.
Abstract
Předmětem práce je finanční měření konkurenceschopnosti v podnicích cestovního ruchu. Nejprve tedy bude vymezen pojem konkurenceschopnost a potom se zaměřím na možnosti jejího finančního měření, při zohlednění specifik podniků cestovního ruchu. Cílem článku je přitom vymezení finančních ukazatelů schopných posoudit konkurenceschopnost těchto specifických podniků.
Abstract (in English)
The topic of this paper is a measuring of the competitiveness in the tourist trade companies. It will be specified a conception of the competitiveness at first and then I target the possibilities of its financial measuring. I take into account specifics of tourist trade companies too. The aim of this paper is the determination of financial ratios which will be able to write up the competitiveness these specific companies.
PrintDisplayed: 23/7/2024 06:26