KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Evaluace v pojetí málotřídních škol (Evaluation in conception little - class - divided schools). In Pedagogická evaluace 08 Sociália 2008. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evaluace v pojetí málotřídních škol
Name in Czech Evaluace v pojetí málotřídních škol
Name (in English) Evaluation in conception little - class - divided schools
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana.
Edition Pedagogická evaluace 08 Sociália 2008, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English evaluation; self-evaluation
Tags evaluation, self-evaluation
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 22/10/2008 16:46.
Abstract
Součástí školních vzdělávacích programů je závěrečná kapitola s názvem Hodnocení žáků a autoevaluace školy, jejíž zpracování vyžaduje, aby učitelé měli nejen dobré znalosti o evaluaci jako takové, ale aby ji přijímali a byli vybaveni dovednostmi, které jim umožní autoevaluaci teoreticky popsat, ale ji i smysluplně realizovat ve své škole. Příspěvek nás seznamuje s názory učitelů málotřídních škol na autoevaluaci ve škole a popisuje jejich dosavadní zkušenosti.
Abstract (in English)
One part of the school educational programmes is final chapter with the title Pupilś essesment and internal school evaluation, whose processing requires, that teachers must have not only good knowledge about evaluation, but they must accept it and they must be equipped with skills that will them help to describe the proces of the internal evaluation and to carry out it in the school. Benefit informs us with views of teachers from little - class - divided schools on self-evaluation and describes their present experience with their topics and tools.
PrintDisplayed: 21/7/2024 10:22