Detailed Information on Publication Record
2008
Evaluace v pojetí málotřídních škol
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaBasic information
Original name
Evaluace v pojetí málotřídních škol
Name in Czech
Evaluace v pojetí málotřídních škol
Name (in English)
Evaluation in conception little - class - divided schools
Authors
Edition
Pedagogická evaluace 08 Sociália 2008, 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
evaluation; self-evaluation
Tags
Změněno: 22/10/2008 16:46, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Součástí školních vzdělávacích programů je závěrečná kapitola s názvem Hodnocení žáků a autoevaluace školy, jejíž zpracování vyžaduje, aby učitelé měli nejen dobré znalosti o evaluaci jako takové, ale aby ji přijímali a byli vybaveni dovednostmi, které jim umožní autoevaluaci teoreticky popsat, ale ji i smysluplně realizovat ve své škole. Příspěvek nás seznamuje s názory učitelů málotřídních škol na autoevaluaci ve škole a popisuje jejich dosavadní zkušenosti.
In English
One part of the school educational programmes is final chapter with the title Pupilś essesment and internal school evaluation, whose processing requires, that teachers must have not only good knowledge about evaluation, but they must accept it and they must be equipped with skills that will them help to describe the proces of the internal evaluation and to carry out it in the school. Benefit informs us with views of teachers from little - class - divided schools on self-evaluation and describes their present experience with their topics and tools.