STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ. Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development. In Řehulka, E. et al. School and Health 21, 3/2008 Contemporary School Practice and Health Education. 1. vyd. Brno: MSD, s.r.o., 2008, s. 25-30. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-042-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development
Název česky Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. et al. School and Health 21, 3/2008 Contemporary School Practice and Health Education, od s. 25-30, 6 s. School and Health 21, 2008.
Nakladatel MSD, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00026587
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7392-042-5
Klíčová slova česky škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika
Klíčová slova anglicky school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics
Štítky diagnostics, learning, motivation, motivation for learning, school
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 24. 1. 2013 11:06.
Anotace
The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:24