Detailed Information on Publication Record
2008
Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development
STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁBasic information
Original name
Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development
Name in Czech
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Řehulka, E. et al. School and Health 21, 3/2008 Contemporary School Practice and Health Education, p. 25-30, 6 pp. School and Health 21, 2008
Publisher
MSD, s.r.o.
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/08:00026587
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7392-042-5
Keywords (in Czech)
škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika
Keywords in English
school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/1/2013 11:06, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.
In Czech
Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|