C 2008

Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development

STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ

Basic information

Original name

Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development

Name in Czech

Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků

Authors

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Řehulka, E. et al. School and Health 21, 3/2008 Contemporary School Practice and Health Education, p. 25-30, 6 pp. School and Health 21, 2008

Publisher

MSD, s.r.o.

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/08:00026587

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7392-042-5

Keywords (in Czech)

škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika

Keywords in English

school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/1/2013 11:06, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Abstract

V originále

The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.

In Czech

Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century