D 2006

Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů

RYBIČKOVÁ, Marta

Basic information

Original name

Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů

Name in Czech

Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů

Name (in English)

Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction

Edition

1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21, 8 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7290-226-1

UT WoS

000264733100035

Keywords (in Czech)

životní spokojenost, prestiž povolání, učitelé základních škol

Keywords in English

life satisfaction; job prestige; teachers of primary schools

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/7/2009 15:20, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Abstract

V originále

Sdělení se týká výzkumu, který proběhl mezi učiteli vybraných základních škol v Brně a blízkém okolí. Výzkum byl zaměřen na zmapování sociodemografických a osobnostních charakteristik vzorku učitelů základních škol a na sledování souvislosti mezi těmi charakteristikami a životní spokojeností učitelů. Výzkum je součástí širšího výzkumu zaměřeného na postoje učitelů a studentů učitelství k učitelské profesi z hlediska motivů k volbě profese, prestiže povolání a pracovní spokojenosti.

In English

This report summarises the research involving the teachers at the selected primary schools in Brno and its vicinity. The research was aimed at monitoring the sociodemographic and personality characteristics in a sample of primary school teachers and on tracing the link between these characteristics and the teachers life satisfaction. This research is part of a more extensive research focused on the teachers and the teacher trainees attitudes towards the teaching profession from the point of view of their motives to choose teaching as their job, job prestige and job satisfaction.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century