Detailed Information on Publication Record
2006
Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů
RYBIČKOVÁ, MartaBasic information
Original name
Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů
Name in Czech
Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů
Name (in English)
Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21, 8 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7290-226-1
UT WoS
000264733100035
Keywords (in Czech)
životní spokojenost, prestiž povolání, učitelé základních škol
Keywords in English
life satisfaction; job prestige; teachers of primary schools
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 1/7/2009 15:20, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
Sdělení se týká výzkumu, který proběhl mezi učiteli vybraných základních škol v Brně a blízkém okolí. Výzkum byl zaměřen na zmapování sociodemografických a osobnostních charakteristik vzorku učitelů základních škol a na sledování souvislosti mezi těmi charakteristikami a životní spokojeností učitelů. Výzkum je součástí širšího výzkumu zaměřeného na postoje učitelů a studentů učitelství k učitelské profesi z hlediska motivů k volbě profese, prestiže povolání a pracovní spokojenosti.
In English
This report summarises the research involving the teachers at the selected primary schools in Brno and its vicinity. The research was aimed at monitoring the sociodemographic and personality characteristics in a sample of primary school teachers and on tracing the link between these characteristics and the teachers life satisfaction. This research is part of a more extensive research focused on the teachers and the teacher trainees attitudes towards the teaching profession from the point of view of their motives to choose teaching as their job, job prestige and job satisfaction.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|