D 2008

Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation

ŠKAPA, Radoslav and Eva ŠVANDOVÁ

Basic information

Original name

Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation

Name in Czech

Kvalita dodavatelsko-odběratelských vztahů z pohledu tvorby hodnoty

Authors

ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Porto, Proceedings of the IASK International Conference Global Management 2008, p. 225-231, 2008

Publisher

International Association for the scientific knowledge

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00033976

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-989-95806-1-9

Keywords in English

Buyer-seller relationships; desk research; value and value creation

Tags

Buyer-seller relationships, desk research, value and value creation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:22, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.

In Czech

Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímné funkce.
Displayed: 8/11/2024 11:09