Detailed Information on Publication Record
2008
Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation
ŠKAPA, Radoslav and Eva ŠVANDOVÁBasic information
Original name
Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation
Name in Czech
Kvalita dodavatelsko-odběratelských vztahů z pohledu tvorby hodnoty
Authors
ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Porto, Proceedings of the IASK International Conference Global Management 2008, p. 225-231, 2008
Publisher
International Association for the scientific knowledge
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00033976
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-989-95806-1-9
Keywords in English
Buyer-seller relationships; desk research; value and value creation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:22, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
In Czech
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímné funkce.