2008
Stories of Women Teachers: an attempt to Identify with the Profession
ŘEHULKA, EvženZákladní údaje
Originální název
Stories of Women Teachers: an attempt to Identify with the Profession
Název česky
Příběhy učitelek: pokus o poznání profese
Autoři
Vydání
první. Brno, Social and Health Aspects of Health Education, od s. 51-64, 14 s. Social and Health Aspects of Health Education, 2008
Nakladatel
MSD, s. r. o.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-043-2
Klíčová slova anglicky
teaching profession personal story
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2010 17:53, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
The study brings information on teaching profession by means of profession stories of fifty women teachers. We assembled the individual stories in a structure by motivation, experience, everydayness, work, significance, sense and teaching fate, comprised in those personal stories. After qualitative analysis we can conclude that teaching is a deliberate choice of the profession; by women teachers it is considered mainly traditionally, with a relatively high moral credit and with differentiation between surplus of upbringing or educational work. By identifying with the teaching profession, the teachers can reach life satisfaction, but they are also confronted with specific loads and problems that can lead to deformations, which are not foreknown by them.
Česky
Studie přináší poznatky o učitelském povolání prostřednictvím analýzy profesního příběhu padesáti učitelek. Jednotlivé výpovědi jsme strukturovali z hlediska motivace, prožitku, každodennosti, práce, významu, smyslu a osudu učitelství v osobním příběhu. Po kvalitativní analýze docházíme k závěrům, že učitelství je vědomou volbou povolání, je učitelkami chápáno hlavně tradičně, s relativně vysokým mravním kreditem a s diferencí mezi převahou výchovné či vzdělávací práce. Při identifikaci s učitelstvím dochází k životnímu naplnění, ale současně k setkání se specifickými zátěžemi a problémy, které mohou vést až deformacím, na které nebývají učitelky připraveny.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaV |
| ||
MSM0021622421, záměr |
|