k 2008

Psychologie v kvalifikaci učitelů

ŘEHULKA, Evžen

Základní údaje

Originální název

Psychologie v kvalifikaci učitelů

Název česky

Psychologie v kvalifikaci učitelů

Název anglicky

PSYCHOLOGY IN THE TEACHERS QUALIFICATION

Vydání

XXVI. Psychologické dny Já my a oni, 2008

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Teacher profession teachers qualification, education
Změněno: 25. 2. 2009 20:43, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

Učitelé představují profesní skupinu, která vedle odborných psychologů, má relativně největší psychologickou kvalifikaci. Orientace psychologického vzdělávání musí respektovat náplň a zaměření učitelské profese, sledovat potřeby pedagogické práce a představy samotných učitelů. Jde o problém, který je mezinárodní a je diskutován i v našich současných podmínkách. Autor ve svém sdělení vychází z řady vlastních výzkumů a mnohaleté práce na učitelských fakultách.

Anglicky

Teachers represent a professional group that has, besides special psychologists, relatively the biggest psychological qualification. Orientation of psychological education has to respect the content and focus of teacher profession, pursue needs of pedagogical work and teachers ideas of their own. The problem is international and is being discussed in our contemporary conditions as well. This report is based on a lot of the author s own researches and long-time work at faculties of education.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století