Detailed Information on Publication Record
2008
CONTEMPORARY DISCOURSE ON SCHOOL AND HEALTH INVESTIGATION
ŘEHULKA, Evžen et al.Basic information
Original name
CONTEMPORARY DISCOURSE ON SCHOOL AND HEALTH INVESTIGATION
Name in Czech
SOUČASNÝ DISKURS ŠKOLY A ZDRAVÍ
Authors
Edition
první. Brno, 181 pp. School and Health 21, 2008
Publisher
MSD, s. r. o.
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-041-8
Keywords in English
environment children s health determinants of health health programmes
Tags
Reviewed
Změněno: 1/7/2009 19:14, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
The publication Contemporary Discourse on School and Health Investigation demonstrates a further stage of the research issue School and Health; the texts are continuously related with the previous collections (School and Health 21/1, Brno 2006, School and Health 21/2, Brno 2007 and other studies) and will be coherently developed in the following years. In this title we emphasized theoretical considerations in focusing on discussion and generation of new context and concepts. In any case we do not intend to provide final rules for solution of the complicated intersection school and health; in the present phase of solution of our research project, we consider formulating questions as of the same importance as formulating answers.
In Czech
Publikace Současný diskurs školy a zdraví ukazuje další etapu zkoumání školy a zdraví a je textem, který navazuje na předchozí práce (School and Health 21/1, Brno 2006 a School and Health 21/2, Brno 2007 a další studie) a bude dále rozvíjen v následujících letech. V tomto svazku klademe důraz na teoretické úvahy v orientaci na diskusi a generování nových souvislostí a konceptů. V žádném případě nepředkládáme hotové předpisy, jak jednoznačně řešit složitý průnik školy a zdraví; v současném stavu řešení našeho výzkumného projektu považujeme za stejně důležitou jak formulaci odpovědí, tak formulaci otázek.
Links
IAA7025403, research and development project |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|