B 2008

CONTEMPORARY DISCOURSE ON SCHOOL AND HEALTH INVESTIGATION

ŘEHULKA, Evžen et al.

Basic information

Original name

CONTEMPORARY DISCOURSE ON SCHOOL AND HEALTH INVESTIGATION

Name in Czech

SOUČASNÝ DISKURS ŠKOLY A ZDRAVÍ

Edition

první. Brno, 181 pp. School and Health 21, 2008

Publisher

MSD, s. r. o.

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7392-041-8

Keywords in English

environment children s health determinants of health health programmes

Tags

Reviewed
Změněno: 1/7/2009 19:14, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Abstract

V originále

The publication Contemporary Discourse on School and Health Investigation demonstrates a further stage of the research issue School and Health; the texts are continuously related with the previous collections (School and Health 21/1, Brno 2006, School and Health 21/2, Brno 2007 and other studies) and will be coherently developed in the following years. In this title we emphasized theoretical considerations in focusing on discussion and generation of new context and concepts. In any case we do not intend to provide final rules for solution of the complicated intersection school and health; in the present phase of solution of our research project, we consider formulating questions as of the same importance as formulating answers.

In Czech

Publikace Současný diskurs školy a zdraví ukazuje další etapu zkoumání školy a zdraví a je textem, který navazuje na předchozí práce (School and Health 21/1, Brno 2006 a School and Health 21/2, Brno 2007 a další studie) a bude dále rozvíjen v následujících letech. V tomto svazku klademe důraz na teoretické úvahy v orientaci na diskusi a generování nových souvislostí a konceptů. V žádném případě nepředkládáme hotové předpisy, jak jednoznačně řešit složitý průnik školy a zdraví; v současném stavu řešení našeho výzkumného projektu považujeme za stejně důležitou jak formulaci odpovědí, tak formulaci otázek.

Links

IAA7025403, research and development project
Name: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century