ŘEHULKA, Evžen et al. CONTEMPORARY DISCOURSE ON SCHOOL AND HEALTH INVESTIGATION. první. Brno: MSD, s. r. o., 2008, 181 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-041-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CONTEMPORARY DISCOURSE ON SCHOOL AND HEALTH INVESTIGATION
Name in Czech SOUČASNÝ DISKURS ŠKOLY A ZDRAVÍ
Authors ŘEHULKA, Evžen et al.
Edition první. Brno, 181 pp. School and Health 21, 2008.
Publisher MSD, s. r. o.
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-041-8
Keywords in English environment children s health determinants of health health programmes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 1/7/2009 19:14.
Abstract
The publication Contemporary Discourse on School and Health Investigation demonstrates a further stage of the research issue School and Health; the texts are continuously related with the previous collections (School and Health 21/1, Brno 2006, School and Health 21/2, Brno 2007 and other studies) and will be coherently developed in the following years. In this title we emphasized theoretical considerations in focusing on discussion and generation of new context and concepts. In any case we do not intend to provide final rules for solution of the complicated intersection school and health; in the present phase of solution of our research project, we consider formulating questions as of the same importance as formulating answers.
Abstract (in Czech)
Publikace Současný diskurs školy a zdraví ukazuje další etapu zkoumání školy a zdraví a je textem, který navazuje na předchozí práce (School and Health 21/1, Brno 2006 a School and Health 21/2, Brno 2007 a další studie) a bude dále rozvíjen v následujících letech. V tomto svazku klademe důraz na teoretické úvahy v orientaci na diskusi a generování nových souvislostí a konceptů. V žádném případě nepředkládáme hotové předpisy, jak jednoznačně řešit složitý průnik školy a zdraví; v současném stavu řešení našeho výzkumného projektu považujeme za stejně důležitou jak formulaci odpovědí, tak formulaci otázek.
Links
IAA7025403, research and development projectName: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/7/2024 23:50