ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA a Ondřej LEDABYL. Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character. CyberPsychology & Behavior. New York: Mary Ann Liebert, Inc., roč. 2008, č. 11, s. 715-718. ISSN 1094-9313. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character
Název česky Hraní MMORPG: vztahy mezi závislostí a identifikací s postavou
Autoři ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant), Lukáš BLINKA (203 Česká republika) a Ondřej LEDABYL (203 Česká republika).
Vydání CyberPsychology & Behavior, New York, Mary Ann Liebert, Inc. 2008, 1094-9313.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.295
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00026615
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000261620500019
Klíčová slova anglicky MMORPG; games; player; addiction; youth; adolescence
Štítky addiction, adolescence, games, MMORPG, player, youth
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Změněno: 1. 7. 2009 12:24.
Anotace
Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.
Anotace česky
Závislost na online "role-playing" hrách je jedním z nejdiskutovanějších aspektů současné kyberpsychologie, především pro potenciálně negativní vliv závislosti na životy mladých. V naší studii se zaměřujeme na některé aspekty závislosti na MMORPG u mladých a adolescentů. Zkoumali jsme vztahy mezi hráčem a jeho herní postavou a ptali jsme se, zda a jakým způsobem vztah hráče k postavě ovlivňuje potenciální závislost. Hráčův postoj k jeho postavě hraje specifickou roli, hráči se sklony k závislosti vidí svoji postavu jako mocnější a častěji si přejí být jako jejich herní postava i v reálném životě. Náš výzkum také potvrdil, že mladší hráči mají větší sklony k potenciální závislosti.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 08:52