Detailed Information on Publication Record
2008
Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character
ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA and Ondřej LEDABYLBasic information
Original name
Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character
Name in Czech
Hraní MMORPG: vztahy mezi závislostí a identifikací s postavou
Authors
ŠMAHEL, David (203 Czech Republic, guarantor), Lukáš BLINKA (203 Czech Republic) and Ondřej LEDABYL (203 Czech Republic)
Edition
CyberPsychology & Behavior, New York, Mary Ann Liebert, Inc. 2008, 1094-9313
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impact factor
Impact factor: 1.295
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00026615
Organization unit
Faculty of Social Studies
UT WoS
000261620500019
Keywords in English
MMORPG; games; player; addiction; youth; adolescence
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 1/7/2009 12:24, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
V originále
Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.
In Czech
Závislost na online "role-playing" hrách je jedním z nejdiskutovanějších aspektů současné kyberpsychologie, především pro potenciálně negativní vliv závislosti na životy mladých. V naší studii se zaměřujeme na některé aspekty závislosti na MMORPG u mladých a adolescentů. Zkoumali jsme vztahy mezi hráčem a jeho herní postavou a ptali jsme se, zda a jakým způsobem vztah hráče k postavě ovlivňuje potenciální závislost. Hráčův postoj k jeho postavě hraje specifickou roli, hráči se sklony k závislosti vidí svoji postavu jako mocnější a častěji si přejí být jako jejich herní postava i v reálném životě. Náš výzkum také potvrdil, že mladší hráči mají větší sklony k potenciální závislosti.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|