Detailed Information on Publication Record
2008
The Czech micro and small enterprises and relations with stakeholders
KLAPALOVÁ, AlenaBasic information
Original name
The Czech micro and small enterprises and relations with stakeholders
Name in Czech
České mikro a malé podniky a vztahy se stakeholdery
Authors
KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Uppsala Švédsko, Studies on business interaction – consequences for business in theory and business in practice, p. 1-9, 9 pp. 2008
Publisher
IMP Group
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Sweden
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00034004
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
1-86115-128-4
Keywords in English
relationships relationship marketing stakeholders relationship quality stakeholders
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:47, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
V originále
Some results from the exploratory survey are presented in this paper. The survey is a part of the joined research project Relationship Marketing of academicians from Poland, Slovakia and Czech Republic which has started in the year 2006. Empirical exploratory survey was realized during the summer 2007 using in-depth interviews to get the answers to the following basic research question. How far are micro and small companies from these three countries with the concept of relationship marketing in managing their longlasting relationships? Related survey objectives were formulated as follows a)to identify existing portfolio of long-lasting relationships of surveyed companies, and subsequently for every mentioned subject to b) find out motivation or reasons or potential benefits for or from maintaining the relationships, c) to let the respondents to evaluate the importance of each relationships for companies market success as well as the quality of each relationships, etc.
In Czech
V článku jsou prezentovány některé výsledky z exploratorního průzkumu, který byl součástí splečného výzkumného projektu Relationship marketing akademiků z POlska, Slovenska a České republiky, jenž začal v roce 2006. Empirický průzkum probíhal v létě 2007 a v rámci něho byly použity hloubové rozhovory s cílem získat odpovědi na následující výzkumné otázky.Jak dalece jsou mikro a malé podniky ze třech zmiňovaných zemí s využíváním a znalostí pojmu relationship marketing při řízení jejich dlouhotrvajících vztazích? Související cíle průzkumu byly formulovány následovně. Identifikovat portfolio dlouhodobých vztaů zkoumaných podniků, zjistit motivaci anebo důvody anebo potenciální přínosy pro anebo z udržování vztahů, nehcat respondenty zhodnotit význam každéh vztahu pro úspěch na trhu včetně kvality vztahu,atd.
Links
1M0524, research and development project |
|