KLAPALOVÁ, Alena. Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniků (Customer importance for corporate competitiveness). In Vývojové tendence podniků IV, Sborník ze specifického výzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikovéhospodářství, 2008, p. 111-162, 50 pp. ISBN 978-80-210-4521-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniků
Name in Czech Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniků
Name (in English) Customer importance for corporate competitiveness
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Vývojové tendence podniků IV, Sborník ze specifického výzkumu, p. 111-162, 50 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikovéhospodářství
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00026626
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-4521-7
Keywords in English customer competitivensess success factors
Tags customer competitivensess success factors
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:48.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na představení některých dílčích výsledků empirického šetření Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky týkajících se vybraných ukazatelů, které se týkají vztahů podniků s jejich zákazníky a mohou v určité podobě patřit mezi faktory konkurenceschopnosti. Získaná data byla analyzována jednak v rámci pěti shluků rozdělujících podniky podle finanční výkonnosti za roky 2001 až 2006 a dále použitím analýzy rozptylu taktéž pro tři shluky.
Abstract (in English)
The paper is aimed at the presentation of some partial results of the empirical survey of the Research centre of the Czech economy competitiveness which concern the chosen criteria related to the customer relationship and could belong to the factors of competitiveness. Gained data were analysed in the frame of five clusters deviding companies according financial performance for the years 2001 to 2006 as well as using the ANOVA for three clusters.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 27/4/2024 11:06